Embedding Digital Education in Teacher Training
A Quantitative Diffusion Study
DOI:
https://doi.org/10.11576/hlz-7121Keywords:
digital education, primary schools, teacher trainingAbstract
Digital education is a key to current and future social participation. Teacher training must therefore provide prospective teachers with the skills they need to enable them to teach about digitization. Accordingly, university lecturers are the people who embed digital education in degree programs and university courses. This article examines how lecturers in teacher training assess their willingness to embed digital education and the extent to which they embed it in their teaching practice. To this end, an explorative quantitative diffusion study was conducted with 34 participants.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Jan Grey, Simon Degenhardt, Inga Gryl

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Sämtliche Inhalte der HLZ werden freigegeben unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung, Weitergabe unter gleichen Bedingungen, Version 4.0 International (CC BY-SA 4.0). Die Urheber_innen und die Rechteinhaber_innen der in der HLZ veröffentlichten Beiträge gewähren grundsätzlich allen Nutzer_innen unwiderruflich das freie, weltweite Zugangsrecht zu diesen Veröffentlichungen. Unter der Bedingung, dass Autor_innen und Herausgeber_innen gemäß der Zitationshinweise sowie die Lizenz als »Lizenz: CC BY-SA 4.0« einschließlich der untenstehenden Lizenz-URL genannt werden, dürfen die Beiträge der HLZ vervielfältigt, weitergereicht und auf beliebige Weise genutzt werden, auch kommerziell und ebenso online wie in gedruckter oder anderer Form. Auch die Bearbeitung ist erlaubt unter der zusätzlichen Bedingung, dass das neu entstandene Werk als Bearbeitung gekennzeichnet wird und im Falle einer Veröffentlichung unter derselben Lizenz wie in der HLZ freigegeben wird.