Cross-Phase Collaboration in the Culture of Digitality
New Impulses for Ongoing Challenges in Teacher Education
DOI:
https://doi.org/10.11576/hlz-6198Keywords:
teacher education, digitalisation, transformation, theory-practice-relationsAbstract
The article looks at the ongoing problem of the theory-practice relationship from the perspective of the Culture of Digitality. For this purpose, Chapter 1 addresses the relationship between theory and practice in digitization-related courses. Chapter 2 gives a brief summary of the discussion of the relationship between theory and practice. Chapter 3 deals with the specific characteristics of the culture of digitality: Referentiality, Communiality and Algorithmicity and their connection to the theory-practice relationship. Based on the discussions on the culture of digitality, the cross-phase cooperation is then considered. The thesis is put forward that the characteristics of the culture of digitality discussed can be used to update cross-phase cooperation. In addition to an updated form of collaboration, this also requires a modified understanding of theory and practice under the conditions of digitality. The thesis is explained in Chapter 4 with the help of a model and then related to the problem presented in Chapter 1. The article ends with a plea for a cautiously optimistic view of the possibilities of digitality.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Can Küplüce

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Sämtliche Inhalte der HLZ werden freigegeben unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung, Weitergabe unter gleichen Bedingungen, Version 4.0 International (CC BY-SA 4.0). Die Urheber_innen und die Rechteinhaber_innen der in der HLZ veröffentlichten Beiträge gewähren grundsätzlich allen Nutzer_innen unwiderruflich das freie, weltweite Zugangsrecht zu diesen Veröffentlichungen. Unter der Bedingung, dass Autor_innen und Herausgeber_innen gemäß der Zitationshinweise sowie die Lizenz als »Lizenz: CC BY-SA 4.0« einschließlich der untenstehenden Lizenz-URL genannt werden, dürfen die Beiträge der HLZ vervielfältigt, weitergereicht und auf beliebige Weise genutzt werden, auch kommerziell und ebenso online wie in gedruckter oder anderer Form. Auch die Bearbeitung ist erlaubt unter der zusätzlichen Bedingung, dass das neu entstandene Werk als Bearbeitung gekennzeichnet wird und im Falle einer Veröffentlichung unter derselben Lizenz wie in der HLZ freigegeben wird.