Using language learning biographies of newly immigrated students in teacher training
Design and evaluation of a learning opportunity for student teachers
DOI:
https://doi.org/10.11576/hlz-5378Keywords:
multilingualism, language acquisition, teacher training, beliefsAbstract
This article presents the design and evaluation of a learning opportunity from a seminar for student teachers at the University of Kassel. The seminar was designed to provide student teachers with possibilities to learn something about the diversity of newly immigrated students. In this case, diversity includes language and culture. For this purpose, the student teachers dealt with language learning biographies of newly immigrated students, who talked about their experiences with learning of languages and other aspects of their personal lives. After the seminar, the student teachers wrote a short text, in which they described one of the language learning biographies previously discussed. Seven of these texts, which described the biography of a newly immigrated student from Syria, were analyzed. The evaluation of the learning opportunity is based on these seven analyses. The evaluation provides insights into the perspectives of student teachers on language acquisition and multilingualism and the consequences for teaching. The results are meant to improve the design of teacher education around language and culture, especially using language learning biographies of newly immigrated students.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Holger Schiffel

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Sämtliche Inhalte der HLZ werden freigegeben unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung, Weitergabe unter gleichen Bedingungen, Version 4.0 International (CC BY-SA 4.0). Die Urheber_innen und die Rechteinhaber_innen der in der HLZ veröffentlichten Beiträge gewähren grundsätzlich allen Nutzer_innen unwiderruflich das freie, weltweite Zugangsrecht zu diesen Veröffentlichungen. Unter der Bedingung, dass Autor_innen und Herausgeber_innen gemäß der Zitationshinweise sowie die Lizenz als »Lizenz: CC BY-SA 4.0« einschließlich der untenstehenden Lizenz-URL genannt werden, dürfen die Beiträge der HLZ vervielfältigt, weitergereicht und auf beliebige Weise genutzt werden, auch kommerziell und ebenso online wie in gedruckter oder anderer Form. Auch die Bearbeitung ist erlaubt unter der zusätzlichen Bedingung, dass das neu entstandene Werk als Bearbeitung gekennzeichnet wird und im Falle einer Veröffentlichung unter derselben Lizenz wie in der HLZ freigegeben wird.