How to see film in a critical way
DOI:
https://doi.org/10.11576/hlz-4620Keywords:
Critical thinking, teacher training, film interpretation, film diaryAbstract
This article wants to show in which way the medium film offers different perspectives on critical thinking in university teacher training. The teaching concept bases on the terms education, society and critical thinking as main components students deal with. First, theoretical approaches make them aware of multiple views. According to this, students develop their own way of interpretation: What is the subject matter of the film? Further, the examination of film contrasts varied reactions of students in another way: writing down their film impressions in a film diary makes them conscious of their individual reception.
Downloads
Published
Versions
- 2021-10-26 (2)
- 2021-10-26 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Dr. Carolin Mantel-Görner

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Sämtliche Inhalte der HLZ werden freigegeben unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung, Weitergabe unter gleichen Bedingungen, Version 4.0 International (CC BY-SA 4.0). Die Urheber_innen und die Rechteinhaber_innen der in der HLZ veröffentlichten Beiträge gewähren grundsätzlich allen Nutzer_innen unwiderruflich das freie, weltweite Zugangsrecht zu diesen Veröffentlichungen. Unter der Bedingung, dass Autor_innen und Herausgeber_innen gemäß der Zitationshinweise sowie die Lizenz als »Lizenz: CC BY-SA 4.0« einschließlich der untenstehenden Lizenz-URL genannt werden, dürfen die Beiträge der HLZ vervielfältigt, weitergereicht und auf beliebige Weise genutzt werden, auch kommerziell und ebenso online wie in gedruckter oder anderer Form. Auch die Bearbeitung ist erlaubt unter der zusätzlichen Bedingung, dass das neu entstandene Werk als Bearbeitung gekennzeichnet wird und im Falle einer Veröffentlichung unter derselben Lizenz wie in der HLZ freigegeben wird.