On the Concept of Culture and Understanding of Cultural Education of Students in Primary Schools
Seminar Unit in Courses of Basic Language Education and Educational Science
DOI:
https://doi.org/10.11576/hlz-3420Keywords:
cultural education, photo documentation, world-café, culture in everyday life, understanding of cultural educationAbstract
Against the background of increasing globalization and social change, cultural education is becoming increasingly important for the acquisition of interdisciplinary key competences. In this context, schools as a learning location have particular potential with regard to the cultural participation of children and young people from disadvantaged social backgrounds. In order to successfully implement Arts Education in schools, teachers must have the appropriate knowledge and skills. The present article addresses the fact that only a few concepts of teacher education have so far been able to anchor aspects of Arts Education thematically. A unit introducing the topic of cultural education, consisting of two master's seminars on basic language education and one seminar on educational science, is presented. Part of this seminar unit are two work assignments that focus on the understanding of culture and cultural education by means of a photo documentation and a group work (World-Café) with subsequent poster design.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Corinna Massek, Petra Josting, Susanne Miller

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Sämtliche Inhalte der HLZ werden freigegeben unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung, Weitergabe unter gleichen Bedingungen, Version 4.0 International (CC BY-SA 4.0). Die Urheber_innen und die Rechteinhaber_innen der in der HLZ veröffentlichten Beiträge gewähren grundsätzlich allen Nutzer_innen unwiderruflich das freie, weltweite Zugangsrecht zu diesen Veröffentlichungen. Unter der Bedingung, dass Autor_innen und Herausgeber_innen gemäß der Zitationshinweise sowie die Lizenz als »Lizenz: CC BY-SA 4.0« einschließlich der untenstehenden Lizenz-URL genannt werden, dürfen die Beiträge der HLZ vervielfältigt, weitergereicht und auf beliebige Weise genutzt werden, auch kommerziell und ebenso online wie in gedruckter oder anderer Form. Auch die Bearbeitung ist erlaubt unter der zusätzlichen Bedingung, dass das neu entstandene Werk als Bearbeitung gekennzeichnet wird und im Falle einer Veröffentlichung unter derselben Lizenz wie in der HLZ freigegeben wird.