Students as experts and colleagues in further training for teachers
Networking the phases of teacher education
DOI:
https://doi.org/10.4119/hlz-3255Keywords:
coherence, profession, cooperation, reflection competence, Theory-Practice-NetworkingAbstract
The aim of the project was to create a collegial working group between students of the teaching profession and history teachers. Hierarchical structures were broken down in order to successfully combine the competencies of the participants. In contrast to the school internships, students approach the teachers with expertise. The exchange is less one-sided and more mutually beneficial. In the sense of a community of practice, this concept not only offers students the opportunity to apply and reflect on their knowledge, but also enables teachers to participate in didactic research in history at universities as well as reflect and apply this in school practice. The aim of the project is to put forward a proposal how to use the potential of the universities and the expertise of the students in the further training courses for teachers. This will also help disseminate didactic research and offer students further opportunities to gain school experience.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Jessica Kreutz

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Sämtliche Inhalte der HLZ werden freigegeben unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung, Weitergabe unter gleichen Bedingungen, Version 4.0 International (CC BY-SA 4.0). Die Urheber_innen und die Rechteinhaber_innen der in der HLZ veröffentlichten Beiträge gewähren grundsätzlich allen Nutzer_innen unwiderruflich das freie, weltweite Zugangsrecht zu diesen Veröffentlichungen. Unter der Bedingung, dass Autor_innen und Herausgeber_innen gemäß der Zitationshinweise sowie die Lizenz als »Lizenz: CC BY-SA 4.0« einschließlich der untenstehenden Lizenz-URL genannt werden, dürfen die Beiträge der HLZ vervielfältigt, weitergereicht und auf beliebige Weise genutzt werden, auch kommerziell und ebenso online wie in gedruckter oder anderer Form. Auch die Bearbeitung ist erlaubt unter der zusätzlichen Bedingung, dass das neu entstandene Werk als Bearbeitung gekennzeichnet wird und im Falle einer Veröffentlichung unter derselben Lizenz wie in der HLZ freigegeben wird.