Interprofessional cooperation in primary schools – Needs for qualification of the educational staff
DOI:
https://doi.org/10.4119/hlz-3194Keywords:
cooperation processes, interprofessionality, inclusive primary school, needs for qualificationAbstract
In the inclusive elementary school, different professions, such as teachers, special education teachers or school social workers, are constantly working together interprofessionally. This change in scholastic work contexts is accompanied by changes in the professionalisation requirements for the teaching and technical colleges (cf. Kleina & Tan, 2019, p. 63) The practice of interprofessional cooperation in the inclusive primary school has been researched only in subquestions (cf. Moldenhauer, 2019), but hardly with regard to the experiences and expectations of the teachers and the other educational staff themselves. To this end,results of a questionnaire survey (N=271), which was compiled and carried out as part of the BMBF-funded research and development project InproKiG, are presented. The results are important for the development of the qualification in this area. In addition to the qualification of the currently active teachers and specialists, the contents of the manual can also be used in the context of study programs.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Niklas Gausmann, Silvia Wiedebusch, Stephan Maykus, Muriel Franek

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Sämtliche Inhalte der HLZ werden freigegeben unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung, Weitergabe unter gleichen Bedingungen, Version 4.0 International (CC BY-SA 4.0). Die Urheber_innen und die Rechteinhaber_innen der in der HLZ veröffentlichten Beiträge gewähren grundsätzlich allen Nutzer_innen unwiderruflich das freie, weltweite Zugangsrecht zu diesen Veröffentlichungen. Unter der Bedingung, dass Autor_innen und Herausgeber_innen gemäß der Zitationshinweise sowie die Lizenz als »Lizenz: CC BY-SA 4.0« einschließlich der untenstehenden Lizenz-URL genannt werden, dürfen die Beiträge der HLZ vervielfältigt, weitergereicht und auf beliebige Weise genutzt werden, auch kommerziell und ebenso online wie in gedruckter oder anderer Form. Auch die Bearbeitung ist erlaubt unter der zusätzlichen Bedingung, dass das neu entstandene Werk als Bearbeitung gekennzeichnet wird und im Falle einer Veröffentlichung unter derselben Lizenz wie in der HLZ freigegeben wird.