Reflection and discussion about tuition and oneself
Reflective methods for comprehensive application in Teacher Education
DOI:
https://doi.org/10.4119/hlz-2711Keywords:
reflexivity, dialogue, visualization, teacher rolls, antinomy, surface and deep structuresAbstract
The article presents selected extracts (competencies) that are tested through all the phases of teacher education. It deals with the use of didactical tools and their reflective processes that could be stimulated not only in the teaching, learning and vocational training environment, but also in a consultative setting. These tools, together with their theoretical model, underpin professionalism and/or tuition development and are formatted in such a way that they are applied in visualized reflecting and discussion impulses. The target of this process is to promote a systematic approach to “Reflection and Discussion about Tuition and Oneself,” guided by theory and criteria orientation. Thus, the theoretical implications are made clear and useful for professional development and “seeing and understanding” are realized by means of the didactical tools promoted through dialogue.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Carola Junghans, Andreas Feindt

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Sämtliche Inhalte der HLZ werden freigegeben unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung, Weitergabe unter gleichen Bedingungen, Version 4.0 International (CC BY-SA 4.0). Die Urheber_innen und die Rechteinhaber_innen der in der HLZ veröffentlichten Beiträge gewähren grundsätzlich allen Nutzer_innen unwiderruflich das freie, weltweite Zugangsrecht zu diesen Veröffentlichungen. Unter der Bedingung, dass Autor_innen und Herausgeber_innen gemäß der Zitationshinweise sowie die Lizenz als »Lizenz: CC BY-SA 4.0« einschließlich der untenstehenden Lizenz-URL genannt werden, dürfen die Beiträge der HLZ vervielfältigt, weitergereicht und auf beliebige Weise genutzt werden, auch kommerziell und ebenso online wie in gedruckter oder anderer Form. Auch die Bearbeitung ist erlaubt unter der zusätzlichen Bedingung, dass das neu entstandene Werk als Bearbeitung gekennzeichnet wird und im Falle einer Veröffentlichung unter derselben Lizenz wie in der HLZ freigegeben wird.