Professionalization Opportunities of a Critical-Reflective Seminar on the Subject Educational Justice
Sensibilisierung angehender Lehrkräfte durch die Integration bildungsbiographischer, theoriegestützter und praxisbezogener Reflexionen
DOI:
https://doi.org/10.4119/hlz-2708Keywords:
educational justice, reflection, professionalization, practice reflection, research learningAbstract
Students imaginations of educational justice are frequently embossed by their own experiences und by public debates. In consequence, the imaginations are possibly shortened, what may restrict the options for action and the responsibility of the budding teachers. The contribution thematizes concrete reflectance units of a seminar to the educational equity issue. The reflections aim to enable the students for a critical and deliberate confrontation with their own (latent) subjective assumptions and for developing their subjective assumptions. Professionalization happens for the purpose of perspective extension that expands the options for action, too. The seminar aims to sensitize the students and the budding teachers for practices and mechanisms of reproduction of educational injustice at school and for their own action responsibility.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Kathrin te Poel

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Sämtliche Inhalte der HLZ werden freigegeben unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung, Weitergabe unter gleichen Bedingungen, Version 4.0 International (CC BY-SA 4.0). Die Urheber_innen und die Rechteinhaber_innen der in der HLZ veröffentlichten Beiträge gewähren grundsätzlich allen Nutzer_innen unwiderruflich das freie, weltweite Zugangsrecht zu diesen Veröffentlichungen. Unter der Bedingung, dass Autor_innen und Herausgeber_innen gemäß der Zitationshinweise sowie die Lizenz als »Lizenz: CC BY-SA 4.0« einschließlich der untenstehenden Lizenz-URL genannt werden, dürfen die Beiträge der HLZ vervielfältigt, weitergereicht und auf beliebige Weise genutzt werden, auch kommerziell und ebenso online wie in gedruckter oder anderer Form. Auch die Bearbeitung ist erlaubt unter der zusätzlichen Bedingung, dass das neu entstandene Werk als Bearbeitung gekennzeichnet wird und im Falle einer Veröffentlichung unter derselben Lizenz wie in der HLZ freigegeben wird.