Didactic Reconstruction: Students’ Beliefs about Entrepreneurial Thinking and Acting
DOI:
https://doi.org/10.11576/hlz-2704Keywords:
Didactic reconstruction, student beliefs, economics, entrepreneurial thinking and acting, higher educationAbstract
Students’ beliefs in economic content are often taken into account in lesson planning, e.g., in order to design learning situations in the sense of active and problem-based learning. Within higher education, however, students’ beliefs often play a subordinate role. Empirical findings, however, make it clear that students have a number of preconceptions that are inadequate for the solution of economic problems. Against this background, the relevance of the approach of didactic reconstruction in the field of economics is discussed in this article. To highlight the importance of students’ (pre-)conceptions, the results of a questionnaire study are presented which aims to record the beliefs of economics students regarding the content of entrepreneurial thinking and action. Based on the study results, it will be shown how students’ beliefs can be incorporated into higher ed-ucation in order to initiate a holistic understanding of economic concepts.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Michelle Rudeloff, Taiga Brahm

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Sämtliche Inhalte der HLZ werden freigegeben unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung, Weitergabe unter gleichen Bedingungen, Version 4.0 International (CC BY-SA 4.0). Die Urheber_innen und die Rechteinhaber_innen der in der HLZ veröffentlichten Beiträge gewähren grundsätzlich allen Nutzer_innen unwiderruflich das freie, weltweite Zugangsrecht zu diesen Veröffentlichungen. Unter der Bedingung, dass Autor_innen und Herausgeber_innen gemäß der Zitationshinweise sowie die Lizenz als »Lizenz: CC BY-SA 4.0« einschließlich der untenstehenden Lizenz-URL genannt werden, dürfen die Beiträge der HLZ vervielfältigt, weitergereicht und auf beliebige Weise genutzt werden, auch kommerziell und ebenso online wie in gedruckter oder anderer Form. Auch die Bearbeitung ist erlaubt unter der zusätzlichen Bedingung, dass das neu entstandene Werk als Bearbeitung gekennzeichnet wird und im Falle einer Veröffentlichung unter derselben Lizenz wie in der HLZ freigegeben wird.